Dimarts 30 d'abril de 2024
|
09:06 H
Grandvalira Resorts ven un total de 2.230.604 dies d’esquí en una temporada molt condicionada per la meteorologia

Andorra la Vella.- La segona temporada d’hivern amb totes les estacions d’Andorra sota la marca Grandvalira Resorts ha tancat amb un total de 2.230.604 dies d’esquí venuts, xifra que se situa lleugerament per sota respecte a les dades acumulades de la campanya passada. La manca de precipitacions en el tram inicial de la temporada i en períodes clau han afectat les xifres d’ocupació global de l’hivern, que finalment han estat un 5,5% per sota respecte a la temporada passada, en què es van registrar 2.364.359 dies d’esquí venuts entre les tres estacions de Grandvalira Resorts.

Malgrat el lleuger descens en l’ocupació, els dominis andorrans han tornat a refermar-se com una destinació de garantia de neu gràcies a les inversions dels darrers anys en la modernització i ampliació de la xarxa d’innivació, que han permès tenir al llarg de l’hivern l’oferta esquiable més àmplia dels Pirineus i del sud d’Europa. A més, les tres estacions han conclòs l’hivern sense un sol dia de tancament total des de l’obertura oficial fins al final de temporada.

"Les inversions que hem fet els últims anys en la millora de la xarxa d’innivació han estat clau i, juntament amb l’excel·lent feina dels equips de terreny, que novament han demostrat ser els millors especialistes en el tractament de les pistes, especialment en condicions adverses, ens han permès pal·liar l’efecte de l’arribada tardana de les precipitacions de neu", explica el director general de Grandvalira Resorts, Juan Ramón Moreno. En aquest sentit, cal precisar que les nevades acumulades d’aquest hivern han estat lleugerament superiors a la campanya passada, però la majoria han arribat en el tram final de la temporada.

D’altra banda, Moreno considera que l’oferta global de les estacions andorranes també ha estat un factor que ha contribuït en positiu als resultats finals de la temporada. "El model de gestió integral de Grandvalira Resorts, tant dels remuntadors i pistes, com de les àrees de negoci de restauració, escoles d’esquí, activitats als dominis esquiables i propostes alternatives com l’après-ski, ens permet ser més resilients en temporades com aquesta, en què hem seguit creixent en despesa mitjana per client", indica.

Lleuger descens en dies d’esquí a Grandvalira amb un total d’1.653.417


L’estació de Grandvalira ha registrat un total d’1.653.417 dies d’esquí venuts, xifra que representa una lleugera caiguda del 5,4% respecte a l’hivern 2022-2023. Cal precisar, però, que aquesta temporada ha estat de 125 dies a Grandvalira, 11 menys que la passada. La mitjana de visitants diaris a Grandvalira ha estat més elevada enguany, amb 13.228 esquiadors diaris pels 12.848 de l’hivern passat. El dilluns 12 de febrer va ser el dia amb més afluència amb un total de 23.493 persones, mentre que en el conjunt de les estacions de Grandvalira Resorts es van registrar aquell dia 32.526 esquiadors.

En aquest sentit, els mercats de proximitat han tornat a tenir màxim protagonisme, tal com s’ha donat en els últims anys. Les persones provinents d’Espanya (53,6%) han tornat a ser el gruix principal dels clients de Grandvalira, però cal destacar també el bon comportament del mercat britànic i irlandès, que ha continuat ocupant una part important del client de Grandvalira, amb el 12,1%, així com el francès (9,4%). Així mateix, també ha estat rellevant el creixement en mercats estratègics com els de Llatinoamèrica, amb especial èmfasi als clients del Brasil, Colòmbia i Argentina, així com els nord-americans, especialment dels Estats Units. En aquest sentit, ha tingut un paper clau l’acord comercial amb Ikon Pass, el passi que dona accés a més de 50 estacions del món i del qual les estacions de Grandvalira Resorts formen part des de fa dos hiverns. Enguany s’han registrat més de 3.500 dies d’esquí per part de visitants que posseeixen aquest forfet provinent dels Estats Units.

D’altra banda, l’estratègia de preus dinàmics ha continuat consolidant-se i ha portat a un creixement de les vendes pels canals online de Grandvalira del 8,51% respecte a l’hivern passat, en què ja es va registrar un augment molt important del 34,7%.

 


15.04.2024, 13.25 h
Turisme
Andorra la Vella
Redacció

Foto: Grandvalira

Domini esquiable de Grandvalira.