Dilluns 22 de juny de 2026
|
15:33 H
AM.- Ensenyat reivindica la reactivació de la diplomàcia parlamentària amb Espanya després de 18 anys sense reunions formals

El síndic general, Carles Ensenyat, ha reivindicat aquest dilluns la reactivació de les relacions parlamentàries entre Andorra i Espanya després de 18 anys sense trobades formals entre el Consell General i el Congrés dels Diputats, una situació que ha qualificat d'"anomalia" i que considera corregida amb la creació d'una comissió interparlamentària estable entre les dues cambres. En el marc de la inauguració del II Fòrum Parlamentari Consell General–Congrés dels Diputats, Ensenyat ha remarcat que, malgrat la intensitat de les relacions entre els governs dels dos països, els representants parlamentaris andorrans i espanyols no es reunien oficialment des de l'any 2008. "Creiem que aquesta situació constituïa una anomalia que era necessària corregir", ha afirmat.


22.06.2026, 12.18 h
Política
Nacional, Internacional
Daniel Muñoz

Foto: D. M.

El síndic general, Carles Ensenyat.

Foto: D. M.

Les conselleres generals Núria Segués i Carine Montaner durant una visita al Consell General de la delegació espanyola.


Ensenyat ha reivindicat la reactivació de les relacions parlamentàries entre Andorra i Espanya després de 18 anys sense trobades formals entre el Consell General i el Congrés dels Diputats.

Ensenyat també ha reivindicat les iniciatives de cooperació transfronterera que es troben actualment en desenvolupament.

Armengol ha defensat que l'enfortiment de les relacions parlamentàries permet complementar la feina que ja desenvolupen els dos executius i involucrar-hi el conjunt de les forces polítiques.